اطلاعات گردشگری رویه - گرجستان - ارمنستان -بلغارستان

اطلاعات گردشگری رویه - گرجستان - ارمنستان -بلغارستان

اطلاعات گردشگری رویه - گرجستان - ارمنستان -بلغارستان

اطلاعات گردشگری رویه - گرجستان - ارمنستان -بلغارستان

تبریک اینستاگرامی جواد رضویان برای ولادت حضرت معصومه

سید جواد رضویان با انتشار عکس زیر در اینستاگرامش نوشت:

به نام حضرت حق ؛
.
ای همه آسمانِ شده ، خیره‌ به هر نگاه تو

چشم رضا (ع) ستاره شد، مانده کنارِ ماهِ تو

لشگرِ حوریان ببین ، برگِ خزانِ مقدمت

آمده‌ تا که بال خود ، فرش کند به راهِ تو
ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر بر همه ، مخصوصاً دختران نازنین و پاکدامن مبارک .
التماس دعا،
یاحق.

تبریک اینستاگرامی جواد رضویان برای ولادت حضرت معصومه(س)

  کاروانسرا اوکوز محمد پاشا از زیباترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی در سال 1618 از سوی صدر اعظم محمد پاشا ساخته شده است که از مهمترین جاذبه های ترکیه به شمار میرود. همچنین مسجد داخل قلعه نیز در همان سال از طرف صدر اعظم اوکوز محمد پاشا ساخته شده است. سوراخهای توپ که در دیوارهای بیرونی وجود دارد به جهت دفاع از شهر در مقابل دزدان دریایی ساخته شده است. این کاروانسرا یکی دیگر از دیدنیهای کوش آداسی ترکیه میباشد.

کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی

کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی

کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی

معبد اجدادی خاندان چن (فرهنگسرای خاندان چن)

فرهنگسرای خاندان چن که به معبد اجدادی خاندان چن اطلاق میشود،  یکی از مکان های دیدنی در شهر گوانجو میباشد.

معبد خاندان چن علاوه بر اینکه مکانی برای عبادت و طلب شفاعت است از آن درجهت تدریس علم و دانش نیز استفاده می گردد.البته در حال حاضر از این محل به عنوان موزه فرهنگ و هنر گوانجو بهروری می کنند. معماری این ساختمان به سبک معماری منطقه گوانگ دونگ است.

معبد اجدادی خاندان چن (فرهنگسرای خاندان چن)

طبق اسناد تاریخی در اواخر سلطنت خاندان کینگ(Qing) (1644-1911) ، مردی به نام Chen توانست مقام سوم را در آزمون های ورودی امپراتوری کسب نماید و به دنبال آن جایگاه مناسبی در دربار به او اعطا گردید وبه این ترتیب خانواده چن شهرت و اعتبار خوبی به دست آورند.

ساخت معبد اجدادی خاندان چن در سال 1894 با سرمایه ای که 72 تن از اعضای این خانواده در تمام استان گوانگ دونگ و حتی برخی از خارج از کشور گذاشتند ، تکمیل گردید.

معبد اجدادی خاندان چن (فرهنگسرای خاندان چن)
این معبد اجدادی خاندان چن ، متشکل از 9 تالار در دو بخش فرعی و اصلی است و در این مجموعه 6 محوطه محصور (حیاط) و 19 ساختمان که با راهرو به هم مرتبط می شوند موجوداست.

محوطه های محصور یا همان حیاط ها به سبک تقارن چینی تزئین شده اند و سرسرای اصلی ، که به عنوان Juxian خوانده می شود ، در مرکز معبد قرار گرفته است.

سرسرا یا همان تالار Juxian ، روزگاری جایگاهی برای دور هم جمع شدن خانواده محسوب می شده ، امروزه از این محل به عنوان تالار اجدادی یاد می شود.
همچنین در قسمت جلوی این تالار ، یک عمارت بالاخانه سنگی قرارگرفته است که دورتا دورش با یک طارمی سنگی محصور شده است. در این سرسرا کنده کاری های پر پیچ و تاب و زیبایی بر دیواره ها نقش بسته که نمونه های عالی از هنر چوب بری به شمار می روند.
و جالب ترین قسمت این معبد ، تراشکاری های فوق العاده زیبایی است که در راستای ستایش طبیعت کار شدند.

معبد اجدادی خاندان چن (فرهنگسرای خاندان چن)

این تراشکاری ها ازجنس چوب ، خشت ، سفال ، سنگ و سنگ آهک و چیزهایی شبیه به اینها میباشند. ولی در بین تمامی تراشکاری ها، چوب بری ها به واقع نمونه های بی نظیری به شمار می روند. در قسمت های مختلف معبد علاوه بر تمامی اینها تاریخ نگاری های مربوط به اجرای مراسم جشن و سرور و مجالس نیز نمایش داده شده است.لازم به ذکر است که هزینه ورودی این مجموعه : 10 یوان و
ساعات کاری : 8:30 صبح تا 5:30 بعد از ظهر میباشد.
شما برای بازید از این محل حد اقل به 1 ساعت زمان نیاز دارید.
همچنین برای رفتن به این محل شما می توانید از خط 1 مترو گوانجو استفاده کرده و در ایستگاه Chenjiaci Station پیاده شوید. از خروجی C خارج شده و با وارد شدن به میدان Chenjiaci معبد را مقابل خود مشاهده نمایید. شما همچنین می توانید با خارج شدن از خروجی D مترو درست روبروی ورودی اصلی معبد قرار بگیرید.

چین بزرگترین بازار بستنی جهان شد

 چین بزرگترین بازار بستنی جهان شد
به گزارش رادیو بین‌المللی چین به نقل از روزنامه دیلی‌میل چاپ انگلیس، در حال حاضر چینی‌ها حدود یک سوم بستنی‌های تولید شده جهان را مصرف می‌کنند. تا سال 2014 میلادی، میزان کل فروش بستنی در چین به 11 میلیارد و 400 میلیون رسید که چین از این لحاظ از میزان فروش 11 میلیارد و 200 میلیون دلار در آمریکا بیشتر شده و در مقام نخست در جهان قرار دارد.
افزایش قشر متوسط چین باعث تبدیل این کشور به بزرگترین بازار بستنی جهان شد
پیش بینی می‌شود میزان فروش بستنی در چین در سال جاری میلادی به 12 میلیارد و 600 میلیون دلار برسد. روزنامه دیلی‌میل در اشاره به علل پرفروش بودن بستنی در چین گزارش کرد جمعیت قشر متوسط تور چین که درآمد به نسبت خوبی دارند روز به روز افزایش یافته و از سوی دیگر، مردم کشورهای غرب به سلامت توجه بیشتری دارند.
یکی از موسسه مشاوره انگلیس با انتشار نتیجه تحقیقاتی خود اعلام کرد هزینه چینی‌ها برای خرید بستنی در مقایسه با پنج سال پیش 54 درصد افزایش یافت، اما هزینه آمریکایی‌ها در این زمینه تنها 6.6 درصد افزایش یافت. با این حال، آمریکایی‌ها از لحاظ مصرف سرانه همچنان در مقام نخست در جهان قرار دارند. به طوری که هر آمریکایی در سال حدود 18.4 لیتر بستنی مصرف می کند و این میزان بیش از 4 برابر مصرف سرانه در ویزا چین است.